Co to jest audyt UX


Audyt UX inaczej audyt użyteczności, to nic innego jak analiza i ocena Twojej strony internetowej pod kątem użyteczności dla odbiorców. Audyt sprawdza, na co użytkownicy strony zwracają uwagę oraz jak reagują na konkretne elementy. Dzięki tym możliwością wyeliminujemy słabe punkty strony, a wśród użytkowników wzrośnie satysfakcja z jej korzystania. Dla Ciebie, jsko właściciel,a kluczowe jest, aby Twoja strona internetowa spełniała założone przez Ciebie cele. Pomożemy w ich osiągnięciu!

Cele mogą być. Wszystko zależy od Twojej branży. Może to być sprzedaż produktów lub pozyskanie klientów czy zapytania ofertowego. Aby cel był w pełni zrealizowany, strona musi być odpowiednio zaprojektowana. Audyt UX zapewni kontrolę nad odpowiednią treścią, nawigacją oraz strukturą. Pierwszy krok do podniesienia efektywności strony, to audyt UX.

Ekspercki audyt UX – co zawiera?


Audyt UX obejmuje poniższe sfery strony www:

  • układ nawigacji (menu, breadcrumps itp.),
  • strukturę strony głównej,
  • metody przekazania informacji użytkownikowi,
  • prezentację usług / produktów
  • czytelność tekstów i ich dopasowanie do grupy odbiorców,
  • formularze kontaktowe – czy działają, czy nie są zbyt rozbudowane,
  • rozłożenie, nazewnictwo i ekspozycja elementów klikalnych, takich jak buttony;
  • mobilność strony;
  • szybkość serwisu;
  • analizę danych Google Analytics pod katem ścieżki użytkownika – jak dłużej zatrzymać klienta i doprowadzić go do konwersji?
  • analizę konkurencji.

Poproś o kontakt


Wypełnij formularz


Audyt UX przy wykorzystaniu narzędzi


Podstawę audytu UX stanowią narzędzia, które trzeba minimum dwa razy zastosować w trakcie przeprowadzania audytu:

  • lista kontrolna (usability checklist) to wytyczne, które serwis musi spełniać, zarówno pod względem SEO, jak i użyteczności dla klientów.
  • wędrówka poznawcza (cognitve walkthrough) to testowanie serwisu pod względem użytkownika, to jak widzi nasz serwis. W pierwszym etapie szkicujemy warianty działań użytkowników, a w kolejnym sprawdzamy ich czynności i procesy na stronie.
  • analiza heurystyczna (heuristic evaluation) - analizujemy tutaj interfejs strony zgodnie z 10 heurystykami użyteczności Nielsena i Molicha oraz 8 zasadami Schneigermana. Dzięki nim weryfikujemy, czy dla odbiorcy Twojej strony internetowej dostępne są kluczowe z punktu widzenia biznesu zasoby, takie jak: wyszukiwarka produktów, ekspozycja informacji itp.

Ekspercki audyt UX sprawi, że:


1. Będziesz miał więcej konwersji – leadów, transakcji zakupowych, zapisów do newslettera, zapytań (np. instalacja chatu jest często sugerowanym przez nas zabiegiem).

2. Większe zaangażowanie – intuicyjna strona internetowa spowoduje, ze Twoim klienci będą dłużej i częściej przebywać na stronie w poszukiwaniu kolejnych produktów. A wiec audyt UX wpływa pozytywnie na lojalność odbiorców.

3. Mniejsze koszty związane z obsługa klienta – czytelna strona www ma wszystkie potrzebne informacje na wyciągniecie reki internauty.

Cel audytu UX


Audyt UX (audyt użyteczności strony) dopasuje Twoją stronę do potrzeb użytkowników. Audyt połączy jakość i ilość. Szczegółowa analiza pozwoli na obiektywność podejścia do Twojej strony i eliminację utrudniania satysfakcji odbiorcom. Użyteczność strony rozwiąże problem i pozwoli klientom na spełnienie Twoich założonych celów. Zebrane dane pozwolą zobrazować, jakie strony są chętniej odwiedzane przez konsumentów. Tu pada pytanie, co jest celem? Skorzystanie z danych usług czy krótkie odwiedziny strony? Audyt UX eliminuje błędy i przyciąga użytkowników.

Zalety audyty UX dla Twojego biznesu


Odpowiednio zaplanowana strona pod względem UX pozytywnie wpływa w efekcie na wzrost przychodów. Dobry UX ma wpływ na pozytywne odczucia odbiorców wertujących Twoją stronę. Spowoduje to, że będą chcieli się Twoją stroną www dzielić z innymi.

Kiedy zlecić audyt UX?


Jest kilka sytuacji, podczas prowadzenia biznesu on-line, kiedy szczególnie warto wykonać audyt UX serwisu. Są to następujące wydarzenia:

  • Nagły spadek konwersji po zmianie szaty graficznej strony;
  • Regularny i permanentny spadek konwersji (mniejsza ilość telefonów, e-mail, zakupów);
  • Twoja strona www od dłuższego czasu ma podobne przychody – regres w biznesie to nie jest dobry prognostyk
  • Chęć zmiany wizerunku strony i obawa przed mniejszą ilością konwersji.

Narzędzia do wykonania audytu UX

Do przeprowadzania audytu UX używamy licznych narzędzi, m.in.:

lighthouse

Google Lighthouse

analythics

Google Analytics

page speed insign

Google Speed Insight

hotjar

Hotjar


optimizely

Optimizely

Browserling

Browserling

semstorm

Semstorm

ahrefs

Ahrefs

Audyt UX – ile kosztuje? Poznaj cennik

Koszt audytu UX strony www uwarunkowany jest od skali audytowanej strony. Zależy to od ilości podstron do przeanalizowania, ilości konwersji, które Ciebie interesują oraz zakres (czy wykonujemy również audyt SEO). Ceny naszego audytu UX zamieściliśmy poniżej:

Audyt UX 2000 złAudyt UX + SEO 3500 zł
Ekspercki Audyt użyteczności (UX)
Raport z przeprowadzonych działań
Plan wdrożenia UX
Ekspercki Audyt użyteczności (UX)
Kompleksowy Audyt SEO
Raporty z przeprowadzonych działań
Plan wdrożenia UX